Szeresd Kőbányát, szeresd a családod!

A gyermekeink identitástudatának kialakítása; a nemzeti hovatartozás, az önkép, a jövőkép, a történelmi tudat, a vallási és kulturális identitástudat. Ezt a megfelelő én-ismerettel, és nem utolsó sorban, sőt első lépésként a hely történelmi szellemének ismeretével szeretnénk fejleszteni. Legyen, a lakóhely a legkedvesebb az ott élőnek különösen akkor, ha olyan érdekes, gazdag és nagyszerű múlttal, és történelmi személyekkel bír, mint Kőbánya. Sétáink, kirándulásaink során megkeressük hol élt például Gerlóczy, Budapest első alpolgármestere, Bánki Donát, vagy Rottenbiller, hogy csak néhányat soroljak a számtalan történelmi, művészeti és tudományos hírességből. A lakóhely nem más, mint egy élő múzeum, ahol meg kell találni a benne rejtőző műtárgyakat. Megnéztük és megtanultuk, hogy milyen a szecesszió, a romantika, az eklektika. Megnéztük, hogy mi a szép és a csúnya, közben fagyiztunk, és riportot készítettünk idős emberekkel. „Megtanultunk” fényképezni és archiválni, gyűjteni és selejtezni, kutatni és csodálni, hogy miért is szép és érdekes Kőbánya. Összetalálkoztunk egy csipet építészettel, biológiával, művészettörténettel, geológiával, fizikával, computer-technikával és történelemmel, mindennel, ami érdekelheti a részvevőt...
Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központ, Kőbányai Helytörténeti Gyűjtemény és Látványtár, Budapest

1 megjegyzés:

  1. A kezdeményezés 2011-ben Múzeumpedagógiai Különdíjat nyert. Indoklás:

    Kiváló, komplex, újszerű kezdeményezés, amely a kőbányai városi teret kreatívan és kidolgozott pedagógiai módszertannal, gyakorlatilag rendhagyó kiállításként hasznosítja. A kamasz célcsoport életkori sajátosságainak megfelelően szervezett hatnapos bejáró tábor színes tematikával, változatos aktivitásokkal, játékokkal a helyben lakó diákok lokális kötődését és identitását erősíti, egyúttal közösséggé formálja a résztvevőket. A program megvalósítása során a résztvevők változatos és sokféle foglalkoztató anyagot és eszközöket használnak fel (digitális, multimédiás eszközök, internet, papír alapú kiadványok, kézi szerszámok, demonstrációs tárgyak, műtárgymásolatok). A tantárgyi kapcsolódás indirekt módon, az egyes műveltségterületek és az egyéni tudás és helyismeret aktivizálásával valósul meg. A különböző jellegű aktivitásoknak köszönhetően létrejövő „Kapcsos könyv” tartalmi elemei, vizuális megjelenése és elkészítésének egész folyamata példaértékű.

    VálaszTörlés