Ki vagyok én? – szerepjáték Petőfivel

A Petőfi Irodalmi Múzeum három pilléren nyugvó, szerepjátékra épülő múzeumpedagógiai koncepciója arra vállalkozik, hogy lebontsa a távolságot Petőfi Sándor kora és a jelenkor között, ezáltal járuljon hozzá a látogatók személyes Petőfi-képének kialakításához. A Ki vagyok én? Nem mondom meg!... Petőfi választásai  kiállítás forgatókönyve kezdetektől figyelembe vette a múzeumpedagógia szempontrendszerét, így a látogatót interaktív múzeumpedagógiai pontok fogadják: felpróbálható korabeli jelmezek, forradalmi számítógépes játék, Petőfi digitális lábnyoma a Youtube-on, stb.  A kiállításhoz kapcsolódó komplex foglalkozás során a diákok Petőfi Sándor életművét dolgozzák fel egy közösen épített kiállítás formájában: ma használt kommunikációs technikát, stílust, vizuális világot kapcsolva Petőfi életének egy-egy eseményéhez. Kisiskolásokat és családokat invitál kalandjátékra múzeumpedagógia kiadványunk, a Ki vagyok én? kalandfüzet: kitöltője a költő szerepébe lép, különböző döntési helyzetekbe kerül, és választása tükrében lapoz tovább a megjelölt oldalra.
Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése