Sajátos nevelést igénylő (enyhén fogyatékos, beilleszkedési zavarral küzdő)
gyerekek identitásnevelését tűztem ki célul. Nemzeti hovatartozás, a történelmi
tudat, a vallási és kulturális identitás erősítése nem könnyű feladat, miközben
az önképük, jövőképük is meglehetősen homályos. A megfelelő én-ismeretet, a
közvetlen élőhely történelmi szellemének
ismeretével kívántuk fejleszteni. Legyen, a lakóhely a legkedvesebb az ott
élőnek különösen akkor, ha olyan érdekes, gazdag és nagyszerű múlttal, és
történelmi személyekkel bír, mint Kőbánya. A motiváló erő ezen esetben: Készíts filmet Kőbányáról! Ehhez
azonban meg kell tanulni a filmkészítés technikáját a fényképtől a vágásig, az
operatőrségtől a riporterségig, miközben bebarangoltuk Kőbányát, és saját
lelkünket. Kiderült, hogy a lakóhely, a
család nem más, mint egy élő múzeum, ahol meg kell találni a benne rejtőző műtárgyakat. Emellett
tudatosan elővettünk régi szokásokat,
amely bár avíttnak tűnhetett, mégis hordoz hagyományaiban olyan erkölcs
szabályokat, lelki finomságokat
amely, ha megérinti a gyermeket talán egyszer-egyszer, vagy tán gyakran
használni is fogja, de biztos, hogy hall róla...
Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése