A Fazola-ház Fantomja

A Fazola-ház a Kohászati Múzeum épülete Miskolcon, amelyben játékos nyomozásra csábítjuk a foglalkozások résztvevőit.
A ház Fantomja ugyanis ellopta a hámorkovács céh legényeinek a céhládáját. A játékosok, azaz a céhlegények elindulnak, hogy megtalálják azt, hiszen e nélkül elmarad a mesterré avatásuk. A nyomozás számos helyes és hamis nyomra alapozhat, de csak akkor jutnak előre, ha közösen találnak választ az egyes területkártyákhoz kapott kérdésekre. A kártyák lerakásával haladhatnak a Fantom nyomában, bejárva a Szinva és Garadna patakok festői völgyét.
Egy olyan nagyméretű lapokból álló, kizárólag múzeumi használatra szánt társasjátékot készítettünk, amelyben a játék gyermek és felnőtt résztvevői nem egymással, hanem az idővel versengenek. Többféle ismeret (biológia, földrajz, helytörténet) mozgósítására van alkalmuk a játékosoknak, miközben észrevétlenül sajátítják el a kovácsmesterség alapjait és megismerik a fontosabb helyi természeti és kulturális értékeket.
A játék csattanóját természetesen nem lőjük le, de azt elárulhatjuk, hogy még a Fantom is a társas kompetenciákat erősítésén dolgozik.
Ágoston Katalin, Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Kohászati Múzeuma
2011. március 20.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése